Wednesday 8 June 2011

sEndIRi Aku sEnDiRi..

Sendiri aku di taman ini,
aku masih mencari di mana harga diri,
aku masih mencari di mana kesilapan diri,
aku masih mencari di mana kesalahan terjadi..

Sendiri aku di kala ini,
kenapa begini nasib diri?
haruskah aku kesali?
atau pasrah pada takdir ilahi..

Sendiri aku di hening hari,
fikirlah apa yang telah terjadi,
apakah ini dari kelemahan sendiri,
atau sememangnya ini takdir ilahi..

Sendiri aku di kepiluan hati,
pasrah aku pada ilahi,
haruskah aku tempuhi dugaan ini?
dengan jiwa yang berani,
haruskah aku tempuhi ujian ini?
dengan hanya berserah pada ilahi?
sendiri aku sendiri,
namun aku telah pasti..

Jalan yang ada harus aku tempuhi,
dengan penuh gagah dan berani,
dengan penuh ketabahan hati,
tak kira onak dan duri,
tak kira rintangan yang merentasi,
akan aku hadapi,
demi masa depan yang belum pasti...

No comments:

Post a Comment